Regulamin zamówień i dostaw ESSENS

Zakup produktów ESSENS jest możliwy wyłącznie dla zarejestrowanych członków Klubu ESSENS.

ZAMÓWIENIA ZA POŚREDNICTWEM SKLEPU INTERNETOWEGO

  • produkty ESSENS można zamówić za pośrednictwem sklepu internetowego na stronie internetowej www.essensworld.pl
  • wybrane produkty wkłada się do koszyka, którego stan można sprawdzać w prawym górnym rogu
  • przed wysłaniem zamówienia członek Klubu ESSENS jest informowany o końcowej cenie i wartości punktowej zamówienia
  • w celu wykorzystania środków z prowizji na zniżkę z ceny zamówienia należy podać kod PIN, składający się z czterech liczb
  • ceny produktów ESSENS są podane w aktualnym cenniku, dostępnym na stronie internetowej www.essensworld.pl
  • w przypadku produktów objętych promocją spółka ESSENS zastrzega sobie prawo do zmian i oświadcza, że nie jest to oferta publiczna i spółka ma prawo nie przyjąć zamówienia w szczególnych przypadkach
  • za zamówienia złożone za pośrednictwem sklepu internetowego można zapłacić na dwa sposoby – za pobraniem lub w formie bezgotówkowej poprzez płatność kartą płatniczą (np. VISA, VISA Electron, MasterCard, Maestro itp.) za pośrednictwem bramki płatniczej GP webpay
  • w przypadku pierwszego zamówienia jedynym akceptowanym sposobem płatności jest płatność kartą płatniczą 
  • w przypadku zapłaty za zamówienie kartą płatniczą uzyskane punkty są naliczane w systemie natychmiast 
  • w przypadku, gdy w trakcie składania zamówienia dojdzie do wyprzedania zapasów, operatorka firmy skontaktuje się z danym członkiem Klubu ESSENS i osobiście uzgodni z nim dalsze postępowanie
  • w ramach zamówień składanych za pośrednictwem sklepu internetowego można wybrać jako jeden ze sposobów dostawy odbiór w oddziale, po uprzednim opłaceniu zamówienia kartą płatniczą. 
  • po wysłaniu i potwierdzeniu zamówienia jakakolwiek jego zmiana jest już niemożliwa.

ZAMÓWIENIA SKŁADANE W ODDZIALE FIRMY

  • odbiór osobisty jest możliwy w oddziale firmy Zaoralova 3045/1e, Brno - Líšeň, 62800, Czech Republic
  • w celu wykorzystania środków z prowizji na zniżkę z ceny zamówienia należy podać kod PIN, składający się z czterech liczb
  • godziny otwarcia to każdy dzień roboczy w godzinach od 8:00 do 18:00 

OKRES ROZLICZENIOWY PUNKTÓW

  • punkty są rozliczane w ramach jednego miesiąca kalendarzowego – zawsze od pierwszego dnia miesiąca, przy czym okres rozliczeniowy zamyka się w ostatnim dniu danego miesiąca
  • w przypadku zamówień składanych za pośrednictwem sklepu internetowego opłaconych kartą płatniczą punkty są naliczane natychmiast w momencie płatności
  • w przypadku zamówień składanych za pośrednictwem sklepu internetowego opłacanych za pobraniem, które są pomyślnie wysłane najpóźniej do godz. 23:59 ostatniego dnia kalendarzowego miesiąca, punkty za zamówienie zostają naliczone natychmiast przy jego wysłaniu za pośrednictwem naszego sklepu internetowego
  • data naliczenia punktów w przypadku zamówień opłacanych za pobraniem może się jednak zmienić:
      • zamówienie wysłane w miesiącu X ma datę naliczenia punktów w miesiącu X, czyli w tym samym miesiącu
      • najpóźniej 6. dnia kolejnego miesiąca (X+1), w przypadku weekendów lub świąt państwowych w najbliższy dzień roboczy, znaleźć można w zakładce „Moje biuro – Niedoręczone zamówienia“ listę nieodebranych zamówień. W przypadku tych zamówień jest realne prawdopodobieństwo, że data naliczenia punktów zostanie przesunięta na kolejny miesiąc
      • do 9. dnia kolejnego miesiąca (X+1) jest czas na zrealizowanie doręczenia Twojego zamówienia, ewentualne niezgodności należy rozstrzygać ze swoim oddziałem
      • jeżeli dana przesyłka jeszcze 10. dnia kolejnego miesiąca (X+1) będzie w naszym systemie widnieć jako niedoręczona, data naliczenia punktów zostanie przesunięta na kolejny miesiąc i nastąpi przeliczenie całej struktury/Drzewa*
  • zamówienia doręczone po godzinach otwarcia są przyjmowane do realizacji kolejnego dnia roboczego
  • w przypadku anulowania faktury lub jej części punkty za zamówienie zostaną odliczone w miesiącu dokonania anulowania, z podziałem na następujące okresy w przypadku zamówień za pobraniem:
  • punkty za zamówienia, które zostaną odebrane i opłacone do 9. dnia miesiąca, zostaną rozliczone w poprzednim miesiącu
  •  punkty za zamówienia, które zostaną odebrane i opłacone po 10. dniu miesiąca, zostaną rozliczone w bieżącym miesiącu
  • w przypadku zamówień opłaconych kartą anulowanie faktury lub jej części jest rozliczane w miesiącu, w którym została opłacona, jeżeli jest anulowana do 9. dnia kolejnego miesiąca. Od 10. dnia anulowanie rozliczane jest w kolejnym miesiącu.

*Przykład:

Składasz zamówienie w sklepie internetowym, wybierasz sposób płatności za pobraniem i wysyłasz zamówienie za pośrednictwem sklepu internetowego w dniu 29.05. W tym momencie, czyli po wysłaniu zamówienia, zostają Ci za to zamówienie naliczone punkty (choć zamówienie nie jest jeszcze opłacone i doręczone). Przy zamykaniu miesiąca maja te punkty są brane do rozliczenia. Przesyłka zostanie Ci doręczona fizycznie w dniu 03.06 i opłacisz ją. W dniu 06.06 operatorki sprawdzą, czy przesyłka została odebrana i zapłacona i jeśli wszystko jest w porządku – punkty zostaną w miesiącu maju.

Jeżeli nie odbierzesz przesyłki (np. jesteś na urlopie i kurier Cię nie zastanie), w dniu 06.06. operatorka oznacza Twoją przesyłkę jako niedoręczoną i widzisz to zamówienie na liście Niedoręczonych zamówień w zakładce Moje biuro. Punkty za to zamówienie na razie Ci zostają. Przy ostatniej kontroli w dniu 10.06 w godzinach dopołudniowych, jeżeli przesyłka nadal widnieje jako niedoręczona przez kuriera, zostaną finalnie rozliczone punkty, a punkty za to zamówienie zostaną przesunięte na czerwiec. Prowizje są wtedy naliczane bez punktów za to zamówienie.

WARUNKI DOSTAWY

Twoje zamówienie doręczone do godziny 14:00 dnia roboczego z reguły zostaje przygotowane i przekazane przewoźnikowi jeszcze tego samego dnia. W usprawiedliwionych przypadkach termin wysyłki może się przedłużyć, jednak w większości zamówień zdążymy je wysłać do 2 - 3 dni roboczych. Zwykle dzieje się to w okresie przed Bożym Narodzeniem lub przy zwiększonej liczbie zamówień w związku z wyjątkową promocją. Produkty doręczane są za pośrednictwem firmy Poczta Polska, Paczkomat przesyłki doręczane są w terminie zgodnym z regulaminem dostaw. Czas dostawy zależy od warunków pogodowych i sytuacji na drogach, które mogą przedłużyć okres oczekiwania na przesyłkę.

CENA TRANSPORTU

  • Przy zamówieniu o wartości 100 punktów i więcej (maksymalna waga paczki to 25 kg lub mniej) dostawa jest BEZPŁATNA
  • Przy zamówieniu o wartości 50 punktów i więcej koszt dostawy wynosi 10 zł
  • Przy zamówieniu o wartości do 49,5 punktów koszt dostawy wynosi 20 zł
  • Jeśli przesyłka nie zostanie przyjęta, członek klubu ESSENS jest dodatkowo obciążany kosztami wysyłki zwrotnej w wysokości 20 zł

PROCEDURA DORĘCZANIA PRZESYŁEK PRZEZ FIRME Poczta Polska

  • dzień wcześniej firma Poczta Polska wysyła wiadomość SMS z informacją o planowanym doręczeniu przesyłki
  • w dzień doręczenia firma Poczta Polska precyzuje godzinę doręczenia przesyłki
  • za przesyłkę za pobraniem można zapłacić wyłącznie gotówką
  • w przypadku nieudanego doręczenia przesyłki kurier pozostawia na podanym adresie Informację o  niedostarczeniu
  • po drugiej nieudanej próbie doręczenia przesyłka pozostaje na magazynie firmy przez okres 7 dni, w tym czasie dział klienta firmy Poczta Polska postara się skontaktować z odbiorcą w celu ustalenia warunków doręczenia
  • cały proces doręczania przesyłki można monitorować na stronie internetowej https://emonitoring.poczta-polska.pl/

PROCEDURA POSTĘPOWANIA W MOMENCIE ODBIORU PRZESYŁKI OD PRZEWOŹNIKA

  • Przed otrzymaniem przesyłki od kuriera należy sprawdzić paczkę, czy nie jest uszkodzona (zdeformowana, rozdarta, oklejona taśmą inną niż oryginalna ESSENS Club naklejona na taśmę ESSENS inną taśmą)
  • Jeśli paczka wydaje się być uszkodzona, nie należy jej przyjmować i natychmiast skontaktować się z ESSENS pod adresem [email protected]
  • jeżeli uszkodzona przesyłka zostanie odebrana od kuriera, produktów, które zostały uszkodzone w trakcie dostawy, nie można reklamować 
  • gdy przesyłka zostanie zwrócona do oddziału ESSENS, zostanie wysłana nowa przesyłka
  • jeżeli przewoźnik nie doręczy przesyłki osobiście, pozostawi ją pod drzwiami/w ogrodzie itp., a przesyłka ta jest uszkodzona (rozdarta, pognieciona, zamoknięta), nie należy jej otwierać, ale zwrócić na najbliższy magazyn przewoźnika. Jeżeli członek otworzy taką przesyłkę, straci prawo do jej reklamacji
  • jeżeli nie uda się doręczyć przesyłki (nieobecny odbiorca, zły/niekompletny adres, brak nazwiska odbiorcy na dzwonku itp.), przesyłka będzie przechowywana we właściwym punkcie odbioru lub w magazynie przewoźnika, gdzie należy ją odebrać w terminie 7 dni, ponowne doręczenie jest niemożliwe. Przewoźnik powinien poinformować odbiorcę o przechowywaniu przesyłki w punkcie odbioru lub na magazynie, rekomendujemy jednak monitorować status doręczenia przesyłki na swoim profilu w zakładce Moje biuro – Moje zamówienia – symbol auta
  • w przypadku nieodebrania przesyłki przesyłka wraca do nas, a jej ponowne wysłanie i doręczenie nie jest możliwe. Po otrzymaniu przez nas przesyłki Twoje zamówienie zostanie anulowane, a kwota zamówienia poza kosztami dostawy zostanie Ci zwrócona. Potem możesz utworzyć nowe zamówienie.